Wednesday, March 28, 2012

Hari yang melotihkan den. -___-

Saat diriku mengarang post nie, aku sangat merindui kamu.
Hatiku memberontak memanggil namamu,
fikiranku meracau tak menentu mengingati kamu.

Tika hujan turun membasahi bumi, aku berdiri teguh melaksanakan tugas aku sebagai pelajar.
Hari ini aku menjalani ujian BA101-Engineering Science dengan pasrah.
Dengan jadual harian yang padat, aku tersangat tertekan. =(
Bertungkus lumus menyiapkan wiring diagram untuk laksanakan tugasan 4.

Dengan tekanan yang diberikan lecturer aku yang baru.
Mengajar dengan penuh perasaan marah.
Adat untuk belajar, segalanya harus ditelan.
Pahit atau manis harus diharungi dengan sabar.

Pada selasa minggu lepas group aku telah pun menyiapkan dengan sempurna.
Kami group yang satu satunya dapat menyiapkan disaat terakhir.
Tapi apa nak buat bila amarah memuncak, perasaan menyebai aku pun datang.
Aku memotong semua wayar wayar yang dah siap terpasang !
Semua disebabkan ingin menunjukkan protes terhadap lecturer tersebut.
Dia mengatakan kami semua terlalu LAMBAT buat kerja.

Tidak lec Amran, kami sepatutnya mula class pukul 12tgh hari tapi kenapa pukul 2ptg ?
itu yang menyebabkan kami tidak dapat menyiapkan kerja ON TIME !
Bukan kami yang lambat. -,-

Hm, akhirnya beliau menamatkan class dengan mengatakan
"tugasan 4 pada ptg nie GAGAL."
Sedih tahu. T_T

Okay so pada ptg tadi aku terpaksa buat LAGI SEKALI benda yang sama.
Lengai kan aku ? -___-'

Class bermula pukul 2ptg macam biasa.
Aku, Helmi dan Hafizul membahagikan tugas seperti biasa.
Helmi menyiapkan litar untuk suis dua hala dan 'intermediate'.
Hafizul menyiapkan litar soket 16ampere.
Aku melengkapkan D.B(distribution board)

*tahu la tak kemas tapi kira okay laa buat sendiri tanpa manual okay!*

Aku nak bagitahu yang group aku dapat full mark. Yaay ! 10/10 =D
*fireworks*


Ada group kawan aku yang dapat 7/10.
Sorry guys aku bersimpati tapi aku tak dapat nak tolong. =(
Bagi aku DB nie tidak terlalu sukar bagi aku.
Cuma tentang 'intermediate' suis tu yang aku sedikit keliru. -,-

*ini la 'intermediate' suis tu*

Mulanya group aku pun tersalah wayar kat sini.
Tapi dengan nada perlahan dan merendah diri aku bertanya lec Amran.
(dengan perasaan berani berani takut)
Beliau menegur dengan baik. Alhamdulillah ! =D
Beliau sebenarnya baik just kadang kadang tegas sikit.
Biasala tuu mula mula mengajar tuu dia nak tunjuk hebat. Nak 'acts' sikit. =)

*Akhirnya aku berjaya siapkan tugasan 4 ! hee V,v*
*lupa nak snap sekali litar soket 16ampere yang bawah tu*

Dah siap wiring lab pada pukul 4.30ptg aku bersiap untuk ke ujian BA101.
Dengan hanya 30minit masa untuk revision aku gunakan sebaik  mungkin.
Aku dan Helmi sempat cover chapter 4- chapter 6
All abouts Work, Force, Power, Pressure, Density,  Heat and Temperature, and bla bla blaa...
Hopefully dengan lambat ke ujian 5minit itu sungguh bermakna. =')

Alhamdulillah aku berjaya jawab dengan tenang semua soalan.
InsyaAllah rezeki aku setimpal dengan usaha aku harapnya. Aminn...

Sudah jee nak balik bilik aku teringat someone.
Aku pun call dia..harap dia jawab sebab dia nie memang susah nak muncul kalau dah hilang. -,-
Wah Wah Wah.. bestnyee dia shopping yee ? =)
Siapa lelaki yang berani ikut awak tuu ?
Meh abg tinju sikit muka dia.! Muahaha
Berani laa dia sebab abg takda.

Okay. aku dah penat menaip. -,-
Sekian dahulu dari saya yang kepenatan main takraw for the first day dengan classmates.
Dah lama tak main noob sebenarnya aku nie. n,n
Enjoy laa main takraw walaupun tak reti main kan kan. HAHA
sebab... iteww main dekat depan blok siswi. hee
Ada si cantik si cantik yang sedang bermain netball.
Best cuci mata sebenarnya ! =P
Okay aku gatal. -___-

awak saya rindu kat awak. ='(
awak selalu menghilang kann
awak buat saya terkilan tahu.
awak saya nak bagitahu awk.
awak saya sayangg awak ! =')

With Hearts,
shukrishafie

1 comment:

Anonymous said...

Hari Yang Melotihkan Den. -___- >>>>> Download Now

>>>>> Download Full

Hari Yang Melotihkan Den. -___- >>>>> Download LINK

>>>>> Download Now

Hari Yang Melotihkan Den. -___- >>>>> Download Full

>>>>> Download LINK

Post a Comment

 
;